DE WERELD VERANDERT IN EEN RAZEND TEMPO

…en niet alleen door het coronavirus

Business Data Challengers (BDC) is gespecialiseerd in het omzetten van data naar waardevolle informatie. Hans van Diggelen: ‘Wij zijn met BDC continu bezig om organisaties slimmer te maken en helpen vooraanstaande bedrijven om betere beslissingen te nemen. We werken landelijk en onze collega’s zijn vooral te vinden bij onze opdrachtgevers, waar ze werken aan innovatieve oplossingen.’ 

Business Intelligence Hans van Diggelen

‘Technologische ontwikkelingen zorgen voor een ongekend hoge communicatiesnelheid en leveren een overvloed aan data’, stelt Hans. ‘Klanten stellen hierdoor steeds hogere eisen aan dienstverlening. Consumenten verwachten meer bij de aanschaf van producten en diensten en stellen complexere vragen. Hierdoor worden organisaties geconfronteerd met een continue veranderende omgeving. Dit vraagt om aanpassingsvermogen. Dát is precies waar wij in excelleren. Vanuit een wendbare, slagvaardige organisatie ondersteunt BDC bedrijven bij het nemen van de noodzakelijke stappen richting een data-gedreven organisatie.’

‘De hoeveelheid aan data blijft explosief groeien’
‘Wij geloven dat de explosief toenemende hoeveelheid data van invloed is op de ingrijpende transformatie in de snel veranderende wereld. Wat vandaag een kans is, is morgen noodzaak. Daarom is het van belang om vandaag te beginnen je organisatie in de volle breedte schaalbaar, duurzaam en efficiënt in te richten met behulp van data-gedreven besluitvorming. Wij zijn enthousiast en worden uitgedaagd door deze ontwikkeling. Deze nieuwe dynamiek kenmerkt zich door verhoogde eisen, verwachtingen en snelheid op het gebied van operationele processen en innovatieve producten en diensten. Snelheid van opereren en snelheid van innoveren zijn de bepalende kenmerken van wendbare data-gedreven organisaties.’

Geen hiërarchie
Binnen BDC draait het niet om zoveel mogelijk winst maken, maar staat het belang van de medewerker en de klant centraal. ‘Natuurlijk moeten wij geld verdienen om het bedrijf draaiende te houden, maar we verliezen de medewerker niet uit het oog. Hiërarchie kennen we niet, klassieke processen kennen we niet, dát maakt ons uniek ten opzichte van traditionele organisaties. Handelen in het belang van de klant en volgens eigen normen en waarden. Zo houden wij onze klanten tevreden en blijven onze Challengers (collega’s) intrinsiek gemotiveerd. Deze bedrijfsfilosofie heeft er voor gezorgd dat wij een snelle groei hebben doorgemaakt. Mensen die eenmaal gestart zijn in dit model, willen niets anders meer.’

Funfactor
‘Het gaat de bij ons niet alleen om de fundamentele waarden van de organisatie, maar ook zeker om de “funfactoren”. Dit vullen we in door eens per jaar met het hele bedrijf een buitenlandtrip te doen; vorig jaar zijn we bijvoorbeeld in Malaga geweest. Daarnaast hebben we iedere maand een kennissessie waarbij iedereen bij elkaar komt en wij inhoud en gezelligheid met elkaar combineren. Denk hierbij aan specifieke thema’s die bij de klant spelen of het ontwikkelen van oplossingen. Deze meetings sluiten wij altijd af met een diner. Iedere twee maanden combineren we het diner met een leuke fun-activiteit. We zijn al eens gaan skydiven, karten, koken en racen op Zandvoort. Daarnaast vinden wij gezondheid en natuur erg belangrijk. Tevens is BDC CO2-neutraal door deel te nemen aan een windpower project.’

Corona data golf
Op dit moment ontstaat er bij zorginstellingen een capaciteitsprobleem door het coronavirus. ‘Ze hebben een uitdaging op het vlak van capaciteitsmatching en planning voor de inzet van hun medewerkers. De behoefte om snel en eenvoudig vraag en aanbod van beschikbare medewerkers te kunnen matchen en deze daarna op de juiste plek te kunnen inzetten op basis van kwalificaties, kennis en kunde is zeer groot.’

‘Wij hanteren een incrementele opleverstrategie van de oplossing middels een Agile methode. Op deze manier kan sneller een werkend (deel)product worden opgeleverd, wat direct voordeel oplevert voor de business. Voor het bovenstaande vraagstuk hebben wij een overzichtelijk dashboard ontwikkeld waarbij alle betrokkenen toegang krijgen via een portal. Via de portal worden alle dashboards met de benodigde informatie beschikbaar gesteld zodat er direct gestuurd kan worden op een juiste planning. Dit is een oplossing die direct voordeel biedt voor de zorgorganisatie en de mogelijkheid geeft om te sturen op de belangrijkste capaciteitsindicatoren.’

‘Deze vraag is nu zeer actueel en is een goed voorbeeld van hoe wij bedrijven snel kunnen helpen met het omzetten van data naar waardevolle informatie. Voor dit soort vraagstukken is Business Data Challengers dé partner. Tevens voorzien wij in de mogelijkheid om onze oplossingen op afstand te ontwikkelen.’ 

 

Business Data Challengers

Business Data Challengers - Logo

Bezoekadres:

Hollandse Kade 21
1391 JD Abcoude

Contact:

+31 (0)6 3851 7469
info@b21s.nl

Business Intelligence Organisatiescan

OP WEG NAAR EEN DATA-GEDREVEN ORGANISATIE...

Vul hier uw Email adres en naam in voor het downloaden van onze organisatiescan brochure.

Klik hier voor de brochure

Share This